Blogi

Ilo

Päivi Järvinen | 28.2.2016 11.47

Kirjoittanut:Teresa Palmroth

Voi miten tämän maailmanajan murheet saavat niin usein riistettyä meiltä uskovilta ilomme. Helposti kun asiat menevät hyvin iloitsemme ja vaikeuksien kohdatessa alkaa suru ja valitus. Meillä on lupa olla väsynyt tai surullinen, Jumala ymmärtää sen. Mutta niin usein annamme niin turhien asioiden viedä iloamme jonka, Jumala on vaikuttanut meissä. Filip. 4:4 ( " Iloitkaa aina Herrassa") . Voit ehkä miettiä miten iloita aina Herrassa..niin minäkin mietin. Kunnes huomasin miten enemmän olin viettänyt aikaa Jumalan kanssa rukoillut ja lukenut Hänen Sanaansa, sitä iloisempi olin. Ilo on yksi Hengen hedelmistä, jonka Jumala vaikuttaa. Saadaksemme ihmiset pysähtymään ja miettimään Jeesusta meidän täytyy osoittaa rakkautta, apuamme sekä iloamme. Neh. 8:10( "Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.") Oletko miettinyt ilo on meidän väkevyytemme, voimamme? Meidän ilomme tulisi kasvaa niin suureksi. Kuvittele tilanne jossa, kaksi uskovaa evankelioi kadulla. Toinen hymy korvissa kertoo Jeesuksesta, jopa ylistäen laulaa Hänelle välillä. Kun taas toinen myös kertoo Jeesuksesta ja evankeliumi ilosanomasta täysin naama mutrussa ja hieman ärtyisenä. Kumpaa luulet että ihmiset jäävät kuuntelemaan?
En kannusta millään tavalla ketään teeskentelyyn, vaan siihen että näyttäisit avoimesti minkä ilon Jeesus on tuonut sydänmeesi. Ja kuinka iloinen olet Hänestä ja Hänen rukousvastauksistaan. Tiedätkö joskus juuri sinun hymysi voi pelastaa toisen huonon päivän/mielen. (Ne, jotka katsovat häneen, säteilevät iloa.
Ps. 34:6) Me säteilemme iloa ja säteilemme yhä enemmän mitä vietämme aikaa Hänen kanssaan. Luuk.10:20( "Mutta älkää siitä iloitko että henget teitä tottelevat, vaan iloitkaa siitä että nimenne on kirjoitettu Taivaan kirjaan") Kuinka mahtavaa se on jos sinä olet kohdannut Jeesuksen Vapahtajanasi ja nimesi on kirjoitettu Taivaan kirjaan! Usein muistammekin kiittää mutta muistammeko todella iloita siitä mitä Jeesus on tehnyt!
Maailmassa on niin paljon pahuutta,pimeyttä ja niin paljon rikkinäisiä ihmisiä jotka tarvitsevat kipeästi Jeesusta. Uskovina meidän tehtävämme on osoittaa tietä Jeesuksen luo. Näyttää & jakaa se suuri riemu ja ilo jonka, Hän on antanut meille. Milloin olet viimeksi kuullut jonkun sanovan sinusta.. " Hän on aina niin iloinen ja positiivinen"  tai "miten hän voi hymyillä aina". Ei ole sen mahtavampaa kun ilosi huomataan ja saat sen kautta todistaa Mestarista Jeesuksesta!  Ilo on lahja jonka, Herra meille antaa. Sinun ei tarvitse pinnistellä ja ponnistella saadaksesi kokea Hänen antamaa iloa. Hän tahtoo antaa & vaikuttaa sen jokaisessa Hänen lapsessaan. Enkä usko ongelmamme olevan siinä ettemmekö me koe iloa vaan ongelma on siinä, ettemme jostain syystä näytä sitä TAI vielä suurempi ongelma on siinä että annamme tämän maailmanajan murheet/arkipäiväiset murheet ja huolet tuhota ilomme. Viime iltana eräs asia, jota olin rukoillut olin täysin varma että nyt saisin Herralta vastauksen. Sain vastauksen, mikä ei miellyttänyt minua ja tulin hyvin surulliseksi. Sitten päätin ns. Taistella Hengessä omaa lihallisuuttani vastaan,..
 "Tämä asia ei vie minulta pois iloa jonka Herra,olet antanut minulle" & " edelleen Herra minä tahdon iloita sinusta ja ylistää Sinua". Kerroin tämän esimerkkinä miten helposti iloamme yritetään riistää. Joskus se on rukousvastaus joka, ei miellytä, joskus se voi olla sairautesi, ihmissuhdeongelmasi jne. Olen kuullut tälläisen sanonnan "Kun elämä antaa miljoonia syitä itkeä, osoita että sinulla on miljoonia syitä iloita ja nauraa". Toivoisin että se ilo, jonka Jumala on antanut meille saisi tulla myös näkyviin meissä yhä enemmän ja enemmän. Älä anna sielunvihollisen tai murheiden riistää sitä iloa. Vaikeuksien kohdatessa päätä iloita ja Riemuita Jeesuksessa ja nostaa kädet ylistykseen merkiksi sielunv. Ettei hän voi riistää iloasi.
Hymyile, Jeesus rakastaa sinua olit uskossa tai et :)

Kiitos Jeesus myös ilosta jonka, olet antanut
Sydänmiimme. Vaikuita meissä että iloitsisimme aina Sinusta ja Sanastasi, tuli vastaan mitä tahansa. Saakoon sinun tuoma ilosi meille,kirkastaa nimeäsi ja olla todistus ihmisille, sinun nimessäsi Amen.


Gal.5:16-22 (" . Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Lihan teot ovat ilmeisesti ne ovat haureus,saastaisuus,irstaus,epäjumalanpalvelus,noituus,vihamielisyys,riita,kateus,juonet,eriseurat,lahkot, kateellisuus,juomingit,mässäykset ja muut senkaltaiset joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen jo sanonut, että senkaltaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta hengen hedelmät ovat rakkaus,ilo,rauha,pitkämielisyys,ystävällisyys,hyvyys,uskollisuus,sävyisyys ja itsensähillitseminen.")

Ei kommentteja "Ilo"

Kommentoi "Ilo"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 _    _      ___     _    _    __   __     _____  
| || | ||   / _ \\  | |  | ||  \ \\/ //   / ___// 
| || | ||  | / \ || | |/\| ||   \ ` //    \___ \\ 
| \\_/ ||  | \_/ || |  /\  ||    | ||     /    // 
 \____//    \___//  |_// \_||    |_||    /____//  
  `---`     `---`   `-`   `-`    `-`'   `-----`