Blogi

arki

Päivi Järvinen | 8.4.2016 22.38

Kirjoittanut Teresa Palmroth

Useimmilla meistä arki on hyvin kiireistä ja stressaavaa. Pitää käydä töissä/koulussa, hoitaa lapsia, siivota, mennä harrastuksiin, palvella seurakunnassa jne. Ja usein arjen kiireiden keskellä helposti unohtaa viettää aikaa Jumalan kanssa, tai saada ns. Hengellistä ruokaa. Vaikka useimmat meistä tiedämme että, meidän täytyy ruokkia itseämme hengellisesti, valvoa tilaamme jotta, pysymme Jeesuksessa Kristuksessa . Jumala ymmärtää väsymyksemme ja kiireemme varmasti, mutta silti Hän kaipaa meitä lähelleen.
Kuulin vähän aika sitten naisesta, joka on uskossa, hänellä on monta lasta, joten kiirettä varmasti pitää. Mutta kiireistä huolimatta, hän on järjestänyt Jumalalle aikaa. Joka aamu hän herää  viideltä lukemaan raamattua ja rukoilemaan, koska Hän tietää ettei päivällä ehdi. Kuinka mahtavaa ja rohkaisevaa!
 En tarkoita että meidän tulisi samalla tavoin joka arkiaamu herätä aamuviideltä rukoilemaan ja etsimään Herran kasvoja. Mutta voimme kuitenkin järjestää arjen kiireidenkin keskellä ajan jonka, pyhität yksinomaan Jumalalle.  Se aika voi olla illalla kun olet nukkumaan menossa, kun lapset ovat päiväunilla, samalla kun siivoat esimerkiksi. Meidän ei tarvitse ottaa taakkaa rukoilusta, eikä Jumalalle tarvitse suorittaa mutta kuitenkin voimme varmasti tehdä parannusta tässäkin asiassa. Ja muistathan että nimenomaan arjen keskellä Jumala haluaa nostaa sinua omassa voimassaan kaikkien asioiden yläpuolelle sekä Hän haluaa että, muistat ristin juurella on lepo ja rauha.  Ehdit varmasti hetkeksi sulkea silmäsi ja sanoa yksinkertaisesti Jeesus, kiitos että olet vierelläni.. Tai aamulla kun heräät sanoa Jeesukselle kiitoksen uudesta aamusta ja pyytää siunausta päivällesi. Tätä Jumala meiltä kaipaa, kuitenkin nautimme elämästä,elämme arkeamme kukin eri tavallaan mutta myös sitä että olisimme yhteydessä Häneen. Jumala ei vain halua siunata sinua, vaan myös ympärillä olevia ihmisiä sinun kauttasi! Kunpa ymmärtäisimme miten paljon Jumala meitä rakastaa emmekä unohtaisi koskaan sitä arjen kiireiden, murheiden ja huolien keskellä.

Rohkaisen jokaista järjestämään aikaa Jumalalle, sillä Hän tahtoo siunata, rakastaa, täyttää voimallaan ja puhua sinulle. Ennenkaikkea Hän kaipaa kuulla rakkaan lapsensa äänen.
 Minusta nimenomaan arjen keskellä meidän tulisi olla valveilla, meidän tulisi kirkastaa Jumalaa ja etsiä Häntä. Arki haastaa meitä usein monella tavalla mutta Jeesus kulkee vierellämme sielläkin.
Minäkin joka ennen olin masentunut, ja vihasin elämää. Voin tänään sanoa ja iloita .. Onneni on olla Herraa lähellä ja sittenkin elämä voittaa! ♡
- aurinkoista kevättä :)

Kiitos & ylistys Jumalalle

(1 Tess 5:17) "Rukoilkaa lakkaamatta".

( Matt 11:28)  "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon"

( Jaakob. 4:5) "Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

( Habak. 3:18) " Mutta minä riemuitsen Herrassa, iloitsen autuuteni Jumalassa. "

Ei kommentteja "arki"

Kommentoi "arki"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _  __     ___                 ___     _    _   
 | |/ //   / _ \\    ____      / _ \\  | \  / || 
 | ' //   / //\ \\  |    \\   / //\ \\ |  \/  || 
 | . \\  |  ___  || | [] ||  |  ___  ||| .  . || 
 |_|\_\\ |_||  |_|| |  __//  |_||  |_|||_|\/|_|| 
 `-` --` `-`   `-`  |_|`-`   `-`   `-` `-`  `-`  
                    `-`