Blogi

Kutsumuksesi

Päivi Järvinen | 26.4.2016 16.30

Kirjoiittanut Teresa Palmroth

(Neh. 6:15-16)" Muuri valmistui elul-kuun kahdentanakymmenentenä viidentenä päivänä, viidenkymmenen kahden päivän kuluttua. Kun kaikki meidän vihollisemme sen kuulivat, ja kaikki ympärillämme asuvat kansat näkivät sen. Havaitsivat he, joutuneensa aivan alakynteen;sillä he tunsivat että tämä työ oli suoritettu meidän Jumalamme avulla".

Voimme lukea Nehemian kirjasta ( luvusta 1-6) miten Jumala oli laskenut ns. Sisäisen näyn/tehtävän Nehemian sydänmeen. Hänen tulisi rakentaa uudelleen Jerusalemin muuri mikä oli täysin tuhottu. Nehemia aloitti työn yhdessä leeviläisten ym. Kanssa. Oliko muurin rakentaminen helppoa? No eipä ollut, viholliset yrittivät kaikin tavoin estää muurin rakentamista, mm.salahankkeilla, epäilivät ja pilkkasivat. Mutta Nehemia ei luovuttanut vaan rohkeasti sanoi Jumala sotii puolestamme. Ja kuinka kävikään viholliset eivät onnistuneet vaan muuri lopulta valmistui!  Aamen.

Tahdon lyhyesti jakaa miten Jumalan Pyhä Henki puhui minulle tästä raamatun kertomuksesta ja kuinka se avasi minun silmäni!

 ●Muuri= on sisäinen näky/kutsu/kutsumus/tehtävä Jumalalta

Tuntuuko sinusta siltä, ettei koskaan sinun ns. "Muurisi" tule toteutamaan ja olet ehkä jo alkanut epäilemään Jumalaa?
 Tai näyttävätkö olosuhteet niin huonoilta että sinun on vaikea kuvitella "muuriasi" joskus pystyssä tai edes vielä rakennusvaiheessa? Tai ihmiset epäilevät ja sielunvihollinen kiusaa?

Tahdon sanoa sinulle jos "muurisi" ei ole vielä pystyssä, se ei ole  ns. Tullut vielä näkyvällä/konkreettisella tavalla esiin
niin olet nyt "rakennusvaiheessa"!  (Esimerkiksi. Olet kokenut kutsua Jumalan valtakunnan kokonaisaikaiseen työhön mutta et ole vielä siinä asemassa)
Uskon että, juuri rakennusvaihe on se vaikea ehkä kipeä aika jossa uskoamme koetellaan ja meitä valmistetaan. Mutta se on  tärkeä vaihe, jota emme voi ohittaa. Meitä valmistetaan siihen kun "muurimme" on valmis ja seisoo lujalla perustalla. Ja sen jälkeiseen työhön. Rakennusvaiheessa olosuhteet näyttävät päinvastaista kuin olit ajatellut, ihmiset epäilevät ja vähättelevät sinua, sielunvihollinen yrittää kiusata kaikella mahd. Tapaa. Mutta kun kestät tuon rakennusvaiheen ja turvaudut Jumalaan että, Hän on puolellasi, sotii puolestasi. Niin vielä tulee päivä kun näet kuinka "muurisi" seisoo pystyssä, olet siinä paikassa johon Jumala sinua valmisti ja "muuri" tuottaa hedelmää. Saat tulla huomaamaan minkä Jumala siunaa se on totisesti oleva siunattu. Ja kuinka Jumala tulee palkitsemaan sen kun et luovuttanut  sen "muurin rakentamisen" kohdalla minkä Hän sinulle antoi. Vaan rohkeasti käänsit katseesi Jumalaan, kiitit ja ylistit Häntä Nehemian tavoin.

On niin monia jotka kamppailevat tämän asian kanssa, minä olin yksi heistä. Ja on myös niitä jotka ovat ns. luovuttaneet ja unohtaneet sen mitä Jumala joskus puhui heidän sydänmelleen,
antoi näyn ja kutsun. Ja ovat tyytyneet ns." uskontoon" eivät elävään Jumalan vaikuttamaan uskoon. Jos emme näe ensin hengen silmin ja sisäisesti, emme voi nähdä myöskään ulkoista hedelmää.  Jos pysymme Jeesuksessa Kristuksessa, luotamme Häneen saamme tulla näkemään ihmeitä. Usko siihen mitä Jumala on sinulle puhunut! Usko siihen että, työ mitä teet ja rukouksesi kantavat vielä hedelmää! Usko että, kun Jumala on puolellasi niin ei voi kukaan olla sinua vastaan! Usko siihen, että kun Jumala kutsuu hän myös antaa voiman! Ja usko siihen että, sinussa on Jumalan vaikuttava voima!

Saakoon Nehemia olla meille jokaiselle esimerkki, joka ei luovuttanut ja jatkoi läpi  vaikean rakennusvaiheen tehdäkseen sen mitä Jumala kutsui Hänet tekemään.

Ei kommentteja "Kutsumuksesi"

Kommentoi "Kutsumuksesi"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ______   __   __   _____     _    _    _____    
 /_____//  \ \\/ // |  __ \\  | || | || |  __ \\  
 `____ `    \ ` //  | |  \ || | || | || | |  \ || 
 /___//      | ||   | |__/ || | \\_/ || | |__/ || 
 `__ `       |_||   |_____//   \____//  |_____//  
 /_//        `-`'    -----`     `---`    -----`   
 `-`