Blogi

Ikuisesti onnellinen

Päivi Järvinen | 29.7.2018 21.30

Kirjoittanut Teresa Palmroth

Ps.32:1 "Autuas se jonka pahat teot on annettu anteeksi, jonka synnit on pyyhitty pois".


Muistan sen päivän kuin eilisen. Koin Jumalan kutsuvan minua pelastukseen. Tunsin olen syntinen ja tarvitsen Jeesusta. Puolestani rukoiltiin ja sain siinä hetkessä kokea kuinka synnin taakka otettiin pois harteiltani. Tunsin olevani vapaa!
Olin aikaisemmin tietysti kuullut evankeliumin. Jumalan Sanaa joka, kertoo ristintyöstä puolestani ja koko ihmiskunnan. Uskoin sanan mutta minua pelotti se muutos, tulla uskoon. Millaista se olisi? Elämä muuttuisi varmasti kokonaan. Uskonratkaisuun vaikutti myös läheiset jotka, olivat jo tulleet uskoon. Sain nähdä ja seurata kuinka Jumala oli muuttanut heidän elämää. Tein siis lopulta päätöksen, tunnustin syntini ja sain aloittaa elämäni uudelleen. Unohtaa kaiken menneen ja keskittyä tulevaan.

Vuosia on vierinyt tuosta päätöksestä. Ja nöyrin mielin voin kiittää Jumalaa armosta ja rakkaudesta. Siitä että, juuri tänään olen tässä. Kirjoitan tätä tekstiä, seurakuntani sivuille. Minä ja perheeni palvelemme yhdessä Jumalaa. Ennenkaikkea olen kiitollinen että, saan olla armahdettu syntinen. Sydämessäni ei enää paina tuo synnintaakka, vaan tilalla on Jumalan tuoma lepo,rauha ja rakkaus. Raamatussa käytetään sanaa autuas joka, tarkoittaa ylionnellista. "Ylionnellinen se jonka, synnit on pyyhitty pois".

En tiedä sinun elämäntarinaasi, koetko olevasi juuri tällä hetkellä onnellinen. Mutta uskallan väittää jos et omista Jeesusta sydämessäsi, vaan sisimmässäsi on vielä tuo synnin taakka mikä painaa.
Et ole voinut kokea sitä todellista, pysyvää onnellisuutta mitä vain Jumala antaa kun synnit pyyhitään pois. Tuo onnellisuus ei ole verrattavissa siihen onneen mitä maailma tarjoaa. Tämä maailma tarjoaa monenlaista mutta niin hetkellistä, ohimenevää. On hyvä miettiä mihin sitä kiinnittää onnellisuutensa. Ja entä jos, nuo asiat vietäisiin sinulta pois? Olisitko yhä silloin onnellinen? Työpaikka, auto, talo, terveys, tai vaikkapa ystävät.

Kun omistaa Jeesuksen sydämessä, voi olla onnellinen vaikka ei omistaisi mitään muuta. Esimerkiksi eräs raamatun kertomus Paavalista ja Siilaasta. He joutuivat vankilaan uskonsa tähden ja heitä pahoinpideltiin. Olosuhteet olivat varmasti kammottavat. Mutta kaikesta huolimatta siellä he yhdessä ylistivät Jumalaa. He olivat onnellisia. Miksi? Koska Jumala oli pyyhkinyt heidän syntinsä pois. He tiesivät kävi miten kävi, he pääsisivät eräänä päivänä taivaankotiin, Jeesuksen luo. He iloitsivat pelastuksesta, josta minäkin iloitsen tänään ja toivon että, sinäkin saisit liittyä joukkoon.

2. Korint. 6:2 "Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä".

Uskoon voi tulla missä tahansa. Se ei katso aikaa tai paikkaa. Jumala näkee ihmisen sydämen. Sillä jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että, Jumala on hänet kuolleista herättänyt; niin sinä pelastut.

Ei kommentteja "Ikuisesti onnellinen"

Kommentoi "Ikuisesti onnellinen"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 _    _     _____    _    _     ______   _    _   
| || | ||  |  ___|| | || | ||  /_   _// | \  / || 
| || | ||  | ||__   | || | ||   -| ||-  |  \/  || 
| \\_/ ||  | ||__   | \\_/ ||   _| ||_  | .  . || 
 \____//   |_____||  \____//   /_____// |_|\/|_|| 
  `---`    `-----`    `---`    `-----`  `-`  `-`