Blogi

Toimintasuunnitelma

Teresa Palmroth | 18.3.2019 22.10

Ennenkuin mennään itse asiaan tai tekstiin, tutkitaan hieman mitä tarkoittaa sana: toimintasuunnitelma. Wikipedian mukaan toimintasuunnitelma
on "yhdistyksen tai säätiön toiminnan suunnitteluun liittyvä asiakirja, jossa suunnitellaan toimintaa yleensä vuodeksi kerrallaan." Eli laaditaan jokin tarkka suunnitelma jota noudatetaan. Ehkä olet työsi kautta joskus ollut mukana tälläisessä suunnittelussa. Mutta miten sitten Jumala ja toimintasuunnitelma kuuluvat yhteen? Koin selvästi rukouksessa kuinka Jumala antoi tämän kyseisen sanan mieleeni. Kuinka meidän uskovien tulisi laatia ikäänkuin toimintasuunnitelma jos haluamme toimintaa. Jos haluamme nähdä ihmisten paranemista, uskoontuloa ja entistä enemmän rukousvastauksia ja ihmeitä. Niin seurakunnassa kuin omassa elämässä. Ehkä olet niin kiireinen, että rukouselämäsi perustuu lähinnä nopeasti aamu- ja iltarukoukseen. Tai uskonelämäsi ns. Kohokohta on se kerran viikossa pidettävä rukousilta. Etkä edes muista koska olet paastonnut tai rukoillut polvillasi. Jos näin on, on aika laatia toimintasuunnitelma. Omalla kohdallani ainakin sain tehdä parannusta. Sydämessä on se jano nähdä ihmisten tulevan uskoon ja nähdä entistä enemmän rukousvastauksia. Meillä on suuri ja ihmeellinen Jumala. Mutta meidän on myös muistettava on myös olemassa paholainen joka tekee kaikkensa tuhotakseen ihmisen. Ihmisten elämiä ja sydämiä ja ennenkaikkea estää ihmisten uskoontuloa. Sen takia meidän uskovien on tärkeää panostaa siihen omaan rukouselämään. Käydä polvillensa oikein rukoustaisteluun. Kurittaa sitä omaa lihallisuutta joka laittaa vastaan. Laittaa syrjään kaikki ne tekosyyt miksi ei voi rukoilla. Laatia se toimintasuunnitelma. Käyttää aikamme viisaasti. Sillä jokaiselle meistä Jumala on suunnitellut vain tietyn määrän päiviä täällä maan päällä.

Miten minä toimin että ihmiset tulisivat uskoon? Miten minun uskoni voisi tuottaa hedelmää?

Älä ajattele, että ei sinusta ole julistamaan evankeliumia tai eihän sinua voi Jumala käyttää. Jokaista meistä tarvitaan. Jeesus kuoli ristillä meidän jokaisen tähden, eikä tuota suurta armoa ja rakkautta voi pitää itsellään. Vaan meidät on kutsuttu jakamaan tuota ilosanomaa, toivon ja rakkauden sanomaa. Kaikista meistä ei ole puhumaan ehkä saarnapöntön takana mutta me voimme arjen keskellä kohdata ihmisiä. Pienin tavoin ja sanoin. Toivottaa siunausta, muistaa rukouksin, pyytää seurakunnan kokoukseen mukaan, kertoa omia kokemuksia Jumalan hyvyydestä. Niin ystäville, sukulaisille kuin naapureillekin. Jumala tahtoo juuri sinut käyttöönsä. Sinulla ja minulla on tehtävä. Lähdetään liikkelle ; polvillemme rukoustaisteluun. Laaditaan Jumalan mielen mukainen toimintasuunnitelma. Kysytään Hänen tahtoaan ja ollaan rohkeasti Hänen käytössä. Käytetään niitä lahjoja mitä Hän on itsekullekin suonut. Käytetään aikamme viisaasti. Ja muista ei omin voimin..vaan Hänen suuren voimansa kautta.

Ei kommentteja "Toimintasuunnitelma"

Kommentoi "Toimintasuunnitelma"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

   _____     ___      ______     ___    __    __  
  / ___//   / _ \\   /_   _//   / _ \\  \ \\ / // 
  \___ \\  | / \ ||    | ||    | / \ ||  \ \/ //  
  /    //  | \_/ ||   _| ||    | \_/ ||   \  //   
 /____//    \___//   /__//      \___//     \//    
`-----`     `---`    `--`       `---`       `