Blogi

Älä lannistu

Teresa Palmroth | 21.4.2019 21.35

Gal.6:9 " Ja kun hyvää teemme älkäämme lannistuko sillä, me saamme ajantullen niittää jos emme väsy." 

 

Kyseinen raamatunpaikka on jo muutaman päivän pyörinyt mielessäni.Mitä toivoa ja lohdutusta Jumalan sana jälleen meille tuo! Jumalan sana on ja pysyy. Se on samaa Jumalan innoittamaa tekstiä tänään ja se on sitä huomenna. Sama koskee Jumalaa. Hän on muuttumaton. Hän on uskollinen ja aina pitää sanansa lupaukset. Aivan kuten tässä kyseisessä raamatunpaikassa voimme jälleen lukea mahtavan lupauksen.. " saamme niittää jos emme väsy". 

Voit olla jo vuosia julistanut evankeliumia läheisillesi eikä tuloksia tai hedelmää näy. Olet aktiivisesti mukana seurakunnan eri tehtävissä. Tai kierrät kaduilla kertomassa Jeesuksesta. Ja todistat aina kun siihen on mahdollisuus. Ja ennenkaikkea sinä rukoilet. Kuinka paljon rukoiletkin läheistesi puolesta. Tahdonkin tällä tekstillä muistuttaa ja rohkaista sinua; Jumala näkee tuon kaiken. Hän näkee kuinka ahkeroitset, tuon palvelevan sydämen ja rukouselämän. Ja vaikka sinusta joskus tuntuu siltä ettei tuloksia näy. Herätystä ei synny. Niin luota ja usko siihen, ettei koskaan työsi/rukoilusi ole turhaan. Emme ehkä näe tuloksia aina näkyvin silmin ja ns. massaherätystä. Mutta usko ja tiedä se, että joka kerta kun sinä ja minä, me Jumalan palvelijat rukoilemme ja lähdemme liikkeelle. Silloin myös Jumala Pyhän Henkensä kautta toimii näkymättömässä maailmassa. Silloin saamme yhdessä käydä taistelua pimeyden valtoja ja voimia vastaan. Ja mikä onkaan suurempaa armoa, että me syntiset kurjat ihmiset saamme työskennellä yhdessä niin suuren ja mahtavan Jumalan kanssa. Me jotka, ennen elimme ja vaelsimme pimeydessä. Saamme olla kertomassa Jumalan muuttavasta voimasta. Kuinka Hän voi siirtää ihmisen pimeydestä valkeuteen. Eikä siinä kaikki. Jumala on suonut meille jokaiselle myös armolahjoja käytettäviksi, esille ja toimimaan. 

 Muistan ne kerrat kun olen innoissani julistanut evankeliumia läheisilleni. Ja vastaanotto ei ollutkaan niinkuin olin odottanut ja toivonut. Muistan tuon pettymyksen ja lannistuneen tunteen. Mutta juuri tuo lannistuminen ja luovuttamisen tunne on se, mitä meidän tulee välttää. Me emme yksinkertaisesti voi luovuttaa ja lakata julistamasta evankeliumia. Vaikka kuinka nousisi vastustusta meitä vastaan. Sillä se on jokaisen meidän uskovan velvollisuus ja tehtävä. Emme voi pitää pelkästään itsellämme sitä mitä Jumala on armossaan meille antanut. Tai piilottaa. Vaan Jumala toimii elämässämme juuri siksi että, niiden kautta voimme todistaa ihmisille. Meidän tulee kertoa se tosi asia, että vain Jeesuksen ristintyön kautta meillä on pääsy taivaankotiin. Hänen sovitustyön kautta. Kun tunnustamme syntimme, hylkäämme synnit ja lähdemme seuraamaan Häntä. Vain se on tie joka, johtaa taivaaseen.  

 "Ja kun hyvää teemme.. Se ei koske ainoastaan evankeliumia. Vaan köyhien,orpojen,sairaiden ja yksinäisten ihmisten auttamista. Meidän tulee aina olla valmiita ojentamaan apua sitä tarvitseville. Koska niin myös Jeesus tekisi. Maailmassa on niin paljon pahuutta ja vääryyttä. Ihmisiä jotka,ovat yksinäisiä, surullisia ja elämänhalunsa menettäneitä. Jumala on luonut meidät myös yhteyteen toinen toistemme kanssa. Siksi on myös seurakunta. Kenenkään ei tulisi kokea yksinäisyyttä. Kaikilla tulisi olla ystävä. Kaikkien tulee saada kuulla,että toivoa on! Jeesus antaa elämälle tulevaisuuden ja toivon! 

Älkäämme lannistuko,vaan luotetaan ja uskotaan Jumalan hyvyyteen. Siihen, että Hän on rukouksia kuuleva ja ihmeitä tekevä Jumala. Siunausta elämääsi.

Ei kommentteja "Älä lannistu"

Kommentoi "Älä lannistu"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ______    _____    __   _      ___              
 /_____//  |  ___|| | || | ||   / _ \\      ___   
 `____ `   | ||__   | '--' ||  / //\ \\    /   || 
 /___//    | ||__   | .--. || |  ___  ||  | [] || 
 `__ `     |_____|| |_|| |_|| |_||  |_||   \__ || 
 /_//      `-----`  `-`  `-`  `-`   `-`     -|_|| 
 `-`                                         `-`