Blogi

Elä täysillä

Teresa Palmroth | 30.4.2019 21.45

Kuinka moni myöntää joskus törmänneensä tälläiseen lausahdukseen kuin " Elä täysillä" tai " Kerran täällä vain eletään!". Muistatko minkälaisia ajatuksia nämä lauseet herätti sinussa? Mitä ajattelet täysillä elämisestä tällä hetkellä? Mitä se on? Mitä se sinulle tarkoittaa?

Uskallan väittää että, teini-iässä ajattelin juuri samalla tavalla kuin moni nuori tällä hetkellä. Saa tehdä tyhmyyksiä, pitää hauskaa ja juhlia. Koska hei kerran täällä eletään! Ei ollut huolta huomisesta tai toisista ihmisistä. Niin sitä ns. elettiin täysillä vaikka todellisuudessa syvällä sydämessä oli tyhjyys, rauhattomuus ja paha olo. Todellisuudessa en kestänyt elämän aiheuttamia pettymyksiä. Todellisuudessa en pitänyt elämästä, se oli niin epäreilu ja mietin miten elämästä tulisi oikein nauttia. Hauskojakin hetkiä oli, mutta sydämessä sykkivä tyhjyyden tunne ei kadonnut minnekkään.

Vuosia on kulunut uskoontulostani. Ja tänään voin iloiten todistaa minä elän elämääni täysillä! Minulle se tarkoittaa sitä,että elän nimenomaan elämääni Jumalalle. Joka päivä teen päätöksen seurata Jumalaa. Pyrin elämässäni elämään uskoa todeksi. Niin, että tiedän jokainen päivä on arvokas. Jokainen päivä on lahja Jumalalta. Ja tiedän mikä elämäni hinta oli: Jeesuksen Kristuksen sovitustyö ristillä. Hänen kautta minulla on yhteys ja suhde Jumalaan. Jokainen päivä voi olla seikkailu Jumalan kanssa! Uskon kautta elämällä on tarkoitus. Edelleen kohtaan elämässä pettymyksiä ja maailma tuntuu joskus epäreilulta. Mutta Jumala on turvanani. Hän on koko elämäni ja kallio. Silloin en horju vaan saan seisoa vahvalla perustuksella. Joillakin ihmisillä on käsitys, että uskovaisen elämä on niin tylsää. Ja varmasti onkin jos kyse on uskonnosta. Eikä elävästä uskosta ja henkilökohtaisesta suhteesta ja yhteydestä Jumalaan. Usko tekee eläväksi ja vapauttaa. Usko Jeesukseen Kristukseen.

"Kerran täällä eletään". Se on totta. Ja se jos mikä meidän tulisi ottaa vakavasti. Voit sulkea silmät ja paaduttaa sydämen. Mutta se ei poissulje sitä tosi asiaa mikä meidän jokaisen edessä vielä on. Raamatussa kerrotaan kuinka jokaisen meistä on tehtävä tili Jumalalle. Kukaan ei sitä pääse pakoon. Onko sinun nimesi silloin Elämän Kirjassa? Silloin on jo liian myöhäistä kääntyä Hänen puoleen. Jumala on armollinen Jumala. Ja Hänen rakkautta sinua ja minua kohtaa ei voi sanoin kuvailla. Hän oli valmis antamaan Poikansa, Jeesuksen meidän tähtemme. Että sinulla ja minulla olisi yhteys Jumalaan. Että voisimme saada pahat tekomme anteeksi. Saisimme armon! Mutta niin moni sulkee silmänsä. Niin moni elää täällä maailmassa rikkinäisenä ja pimennossa. Ilman tarkoitusta. Ilman rakkautta ja rauhaa sydämessä. Jumala kyllä kutsuu jokaista ihmistä pelastukseen. Ja johdattaa evankeliumin äärelle. Mutta ihminen itse tekee lopullisen valinnan. Jokaisella meistä on vapaa tahto. Miten sinä valitset?

Jumala on luonut meistä jokaisen. Hän on taivaallinen Isämme. Ja kuinka Hän tahtoisikaan olla yhteydessä jokaiseen lapseensa. Ja siitä nimenomaan uskossa on kyse: elävä yhteys/suhde Jumalaan. Mutta tuo yhteys voi tapahtua vain Jeesuksen kautta. Kun annat elämäsi Jeesukselle tulet oppimaan mitä elämä todellisuudessa on. Mikä on elämän tarkoitus. Mitä ja miten voin elää elämääni täysillä. Ja ymmärrät miksi täällä vain kerran eletään.


(Mark. 16:24)- "Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

(Room.14:12) "Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle itsestämme."

(John. 14:6) Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Ei kommentteja "Elä täysillä"

Kommentoi "Elä täysillä"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

            ______   __   _      ___     ______   
    ___    /_   _// | || | ||   / _ \\  |      \\ 
   /   ||   -| ||-  | '--' ||  / //\ \\ |  --  // 
  | [] ||   _| ||_  | .--. || |  ___  |||  --  \\ 
   \__ ||  /_____// |_|| |_|| |_||  |_|||______// 
    -|_||  `-----`  `-`  `-`  `-`   `-` `------`  
     `-`