Blogi

Kuuntele Jumalaa

Teresa Palmroth | 23.5.2019 12.15

llantultua usein haluan vain istua, juoda teetä ja nauttia hiljaisuudesta. Varmasti moni lapsiperhe ymmärtää millainen meno ja meininki sitä päivisin on. Ja onhan sitä meillä jokaisella oli lapsia tai ei. Kaikilla meillä on erilaisia velvollisuuksia mitä tulee päivän aikana hoitaa. Ja kiire. Nykypäivän synti jos niin voisi sanoa tuntuu olevan tuo kiire. Kun kelloa tai aikaa ei pysty pysäyttämään vaikka kuinka niin tahtoisi.
Äitiys on ollut minulle hyvin ratkaiseva tekijä ajanhallinnassa. Nykyään sitä osaa juuri äitiyden kautta käyttää aikaa päivisin paljon viisaammin ja tehokkaammin. Ja ymmärtää ja osaa arvostaa myös sitä kuinka jokainen hetki ja jokainen päivä on arvokas. Ja ainutlaatuinen.

Hiljaisuudessa tunnen että, saan levähtää. Ja myös rukoilla. Olla yhteydessä Isään. Kertoa päivästäni, kiittää huolenpidosta ja pyytää siunausta seuraavaan päivään. Mutta myös olla vain hiljaa.. ja kuunnella. Kuunnella sitä mitä Jumala haluaisi minulle puhua. Usein ohitamme rukouksessa sen hiljaisuuden. Käymme mielessämme rukouslistaa läpi ja unohdamme täysin mitä Herralla olisi ollut mielessä. Näin minä ainakin monesti toimin. Viime viikolla kuitenkin koin kuinka selkeästi rukouksen aikana minun tulisi olla hiljaa ja kuunnella Jumalaa. Kuuntelin. Ja pian Hänen kehoituksesta soitin eräälle ihmiselle ja sain rukoilla Hänen puolesta. Puhelun jälkeen kyyneleet vierivät poskiani pitkin ja kiitin Jumalaa. Kaikesta siitä miten uskollinen, rakastava ja hyvä Jumala on. Siitä miten sain olla Hänen käytössä ja johdatuksessa, pelkästään sillä että pysähdyin ja kuuntelin. Ja toimin sen mukaan kuinka Hän kehoitti.

Meidän tulisi aina muistaa uskonelämässä on kyse yhteydestä ja suhteesta. Jumala haluaa yhteyden ja suhteen jokaiseen ihmiseen. Suhteeseen tarvitaan aina kaksi. Molempien osapuolien tulee olla aktiivisia että suhde toimii. Aivankuten pidät yhteyttä ystäviisi, he kuuntelevat sinua, kysyvät kuulumisia ja toisinpäin. Joidenkin mielestä se voi olla taakka kun nyt "pitää rukoilla, pitää lukea raamattua, pitää käydä seurakunnassa". Ei, kaikki tämä tulee tapahtua vapaaehtoisesti, oman sydämenhalusta pitää yhteyttä taivaanIsään. Huolehtia ja kasvattaa omaa uskoa. Pitää siitä huolta. Se on sitä kukkapenkin kastelua niin sanotusti. Ilman sitä ei kukat pääse kasvamaan ja loistamaan. Pidäthän huolta uskostasi, että Jeesus kauttasi pääsisi loistamaan tälle pimeälle maailmalle. Muistuttamaan Jeesus antaa tulevaisuuden ja toivon!

Ennenkaikkea tämän kirjoituksen sanoma on se että : Ole valmis myös viettämään aikaa hiljaisuudessa ja kuuntelemaan Jumalaa. Sinä olet Hänelle ainutlaatuinen ja Hän haluaa puhua juuri sinulle.  

Ei kommentteja "Kuuntele Jumalaa"

Kommentoi "Kuuntele Jumalaa"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 ______    _    _     _____     ______     _____  
|      \\ | || | ||  /  ___||  /_   _//   / ___// 
|  --  // | || | || | // __     -| ||-    \___ \\ 
|  --  \\ | \\_/ || | \\_\ ||   _| ||_    /    // 
|______//  \____//   \____//   /_____//  /____//  
`------`    `---`     `---`    `-----`  `-----`