Blogi

Anna kaikkesi

Teresa Palmroth | 5.6.2019 22.55

  • Mistä olet valmis luopumaan uskosi tähden? Jeesus antoi kaikkensa, annatko sinäkin? Annatko Hänelle vapaat kädet tehdä sinussa ja elämässäsi mitä Hän haluaa? Sen mikä on juuri Hänen suunnitelma ja tarkoitus, ei sinun. 

Raamatussa ilmestyskirjan luku 3 jakeessa 15 sanotaan "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava, oi jospa olisit kylmä tai palava".. Kun lukua jatkaa loppuun puhutaan penseydestä. Tuo sana kuvastaa välinpitämättömyyttä. 
Uskon, että Jumala kaipaa yhteyteen palvelijoita, jotka ovat valmiita luopumaan kaikesta seuratakseen häntä. Palvelijaa, joka on valmis luopumaan ehkä niistä omista unelmista. Omasta mukavuudenhalusta ja turvallisesta ympäristöstä. Täysin ja kokonaan synnistä niin pienestä kuin suuresta. Vanhasta elämästä. Jumala kaipaa Ihmistä, joka koko sydämestään rakastaa ja seuraa Herraa. Ottaa Hänen seuraamisensa tosissaan. Pysyy kuuliaisena ja uskollisena aivan kuin Herra Jeesus itse on. Muistaa pitää kaiken muun turhuutena, keskittyy rakastamaan ja palvelemaan Herraa. Olemaan Hänen käytössään, maksoi mitä maksoi. Ei ole kylmä tai penseä vaan palava uskova. Uskallan väittää, että on niin monia ihmisiä joille kelpaa se Jumalan rakkaus,huolenpito ja siunaukset. Niin sanotusti helppo uskovainen elämä. On helppoa silloin tällöin pitää yhteyttä taivaaseen rukouksen kautta. Ja aina silloin tällöin käydä seurakunnassa. Mutta tiedätkö aito ja oikea uskovainen elämä on sitä kun Jeesus otetaan tosissaan. Hän ei ole vain se siunauksien antaja, jota rukoillaan hädänhetkellä apuun. Oikeaan uskonelämään kuuluu ne ylä-sekä alamäet. Poutaiset päivät ja ylistyshetket. Sekä myrskytuulet ja polvillaan rukoustaistelut. Ns. Oikea uskovan elämä perustuu siihen, että Jeesus antoi kaikkensa joten myös me olemme velvollisia antamaan kaikkemme. Meidän tulee pitää Jeesus ykkösenä meidän elämässä. Hänen tulee olla kaikkemme. Koko elämämme kallio ja perustus. Sanoohan Jeesus itsekin: Minä olen tie,totuus ja elämä. Ja tämä on se mikä meidän jokaisen tulisi sisäistää ja ymmärtää.

Vähän aikaa sitten luin hyvin tunnetun saarnamiehen David Wilkersonin vaimon, Gwen Wilkersonin kirjoittaman kirjan. Kirja koski pääosin heidän yhteistä elämää ja avioliittoa. Jumalan seuraamista ja mitä se on kun uskonelämä otetaan tosissaan. Erityisesti kaksi seikkaa kiinnitti huomioni. Ensimmäinen oli Davidin aerofobia eli lentopelko. Vaikka hän matkusti erittäin paljon ympäri maailmaa minne sitten Jumala häntä kutsuikin. Voimakas pelko oli ja pysyi. Tuo lentopelko ja sen aiheuttama stressi aiheutti myöhemmin hänelle jopa mahahaavan. Joka lennon jälkeen hän aina totesi ettei koskaan enää menisi lentokoneeseen. Kuitenkin yhä uudelleen ja uudelleen. Hän meni sinne mihin Jumala hänet halusi. Vaikka hänen tuli matkustaa lentokoneella. Miksi pelko pysyi hänen sydämessään jää arvoitukseksi. Mutta se mitä tämä kertoo ja todistaa tästä miehestä on se, että hän pysyi uskollisena, totteli Jumalaa ja koko sydämestään seurasi Herraa. Hän oli valmis antamaan kaikkensa, pelosta huolimatta.

Toinen mikä kiinnitti huomioni oli Davidin vaimon ja heidän kahden tyttärensä taistelu syöpää vastaan. He sairastuivat kaikki syöpään ja Gwen jopa neljä kertaa! Ja he kävivät läpi rankkoja hoitojaksoja sairaalassa ja leikkauksia. Mutta kaiken tämän keskellä heidän luottamus ja usko Jumalaan pysyi. He todistavat kuinka nuo ajat eivät olleet helppoja mutta juuri noissa koetuksissa, syöpätaistelujen keskellä heidän usko sai vain kasvaa ja vahvistua. Uskollisesti he seurasivat Herraa vaikka fyysinen terveys horjui.

Wilkersonin perhe on meille hieno esimerkki. Esimerkki siitä, millaista on todellinen Jeesuksen seuraaminen. Koko sydämestään, joka hetki, joka päivä tuli vastaan mitä tahansa. Vaikka David ja Gwen ovat päässeet taivaankotiin Isän tykö, niin yhä heidän elämä täällä maanpäällä puhuttelee monia. Tahdotko sinä lähteä Jumalan kanssa seikkailuun, yliluonnolliseen elämään? Hän ei lupaa tasaista elämää ja poutaisia päiviä. Mutta Hän lupaa kun elämässä myrskytuulet puhaltaa, pysyä uskollisesti vierellä. Ja antaa voiman, rakkauden ja rauhan sydämeen kaiken keskellä. Hän, Jeesus Kristus antoi kaikkensa, oletko sinä valmis antamaan kaikkesi? Hänen seuraamisensa maksaa kovan hinnan. Mutta se on sen arvoista ja vain Jeesuksen osoittama tie vie kerran perille taivaaseen.

Ei kommentteja "Anna kaikkesi"

Kommentoi "Anna kaikkesi"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _____     ______    ______    _____    _    _   
 |__  //   /_   _//  /_____//  |  ___|| | |  | || 
   / //     -| ||-   `____ `   | ||__   | |/\| || 
  / //__    _| ||_   /___//    | ||__   |  /\  || 
 /_____||  /_____//  `__ `     |_____|| |_// \_|| 
 `-----`   `-----`   /_//      `-----`  `-`   `-` 
                     `-`