Blogi

Pidä kiinni rististäsi

Teresa Palmroth | 25.6.2019 13.35

Oli kulunut jo useita päiviä etten ollut laisinkaan pitänyt yhteyttä rukouksen kautta Jumalaan. Miksi en? Kiire, lapset... myönnetään tekosyitä. Ja Raamattuakin olin selannut vain puhelimesta lyhyesti. Olin myös alkanut tuntemaan kiusauksia. Niitä mitä me kaikki kohtaamme. Joskus ne jättävät meidät rauhaan mutta ei läheskään aina. Kaikilla meillä on omat heikkoutemme. Ja sielunvihollinen tuo valheen mestari osaa ja tietää parhaimmat keinot houkutella maailman suuntaan.
En muista tarkalleen mitä juuri tein mutta olin kotona ja tunsin kuinka Jumala Pyhän Henkensä kautta puhui sydämeeni : "Huomaatko Teresa otteesi lipsuu". Pysähdyin ja olin hetken sanaton. Jumalani oli oikeassa..niinkuin aina. Nuo kiusaukset tuntuivat vain kasvavan. Silti tietoisesti valitsin joka päivä jtn muuta. Sen sijaan että olisin viettänyt aikaani rukouksessa.

Aika. Sitä emme voi hallita ja se kuluu usein niin nopeasti. Sen ei kuitenkaan saisi olla tekosyymme miksi emme vietä aikaa Herran kasvojen edessä. Kyse on siitä kuinka aikansa käyttää, käyttääkö sen viisaasti? Ja tärkeysjärjestys. Onko Herra Jumalasi sinulle tärkein? Jos on, annatko myös aikaasi Hänelle? Näitä kysymyksiä on hyvä pohtia.

Minä valitsin käyttää aikani väärin. Sentähden Jumala pysäytti minut varottaen otteeni lipsuu. Kaikki meistä tekee virheitä uskontaipaleella, kaikilla meillä usko voi horjua. Mutta tästä Jumala nimenomaan varoittaa meitä ja kehoittaa meitä valvomaan. Meidän tulee valvoa, ruokkia ja kasvattaa uskoa. Eikä päästää otetta lipsumaan. Ei vaikka elämän olosuhteet olisivat minkälaiset tahansa. Ei vaikka kuinka olisi kiire. Sanoisin näin että, meidän vihollisemme ei ole vahvempi mutta se on ovelampi.

Heb.3:7: "Tänä päivänä jos kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämienne.."

Jos olet kuullut Jumalan Pyhän Henkensä kautta opastavan sinua, niin kuuntele ja ole uskollinen. Älä hiljennä sitä ja paaduta sydäntäsi. Muista miten paljon Hän sinua rakastaa. Luopuminen Jumalasta voi tapahtua jokaiselle, jos annamme maailmalle ja sen voimille vallan. Jos annamme pikkusormen se vie todella koko käden. Siksi on niin tärkeää käyttää aika oikein, olla viisas ja vahvistua Herrassa päivä päivältä. Muistutan itseäni tästä, ja rukoilen sinäkin muistaisit sen.

Heb. 3:12-14 " Katsokaa veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästå Jumalasta. Vaan kehoittakaa toisianne joka päivä niin kauan kuin sanotaan "tänäpäivänä" ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi, sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti".

Meidän tulee kehoittaa toisiamme, kannustaa ja rohkaista. Kukaan meistä ei ole tarpeeksi vahva yksin. Mutta yhdessä olemme vahvoja ja Jumalamme kanssa voitamme tuli vastaan mitä tahansa. Älä anna otteesi lipsua. Pidä kiinni rististä sillä vain sen viitoittama tie johtaa perille Isän tykö taivaaseen.

Ei kommentteja "Pidä kiinni rististäsi"

Kommentoi "Pidä kiinni rististäsi"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ____       ___      _____     _____    _____    
 |  _ \\    / _ \\   /  ___||  |  ___|| |  __ \\  
 | |_| ||  / //\ \\ | // __    | ||__   | |  \ || 
 | .  //  |  ___  ||| \\_\ ||  | ||__   | |__/ || 
 |_|\_\\  |_||  |_|| \____//   |_____|| |_____//  
 `-` --`  `-`   `-`   `---`    `-----`   -----`