Blogi

Suorittamista?

Teresa Palmroth | 12.10.2019 14.00

Pitkä lista erilaisia sääntöjä, kieltoja ja kaikkea mitä pitää muistaa. Pitää olla aktiivinen seurakuntalainen, osallistua tilaisuuksiin ja myös niiden järjestämiseen. Tietysti tehdä myös hyväntekeväisyyttä. Ehtoollinen on tärkeä nauttia joka kuukausi. Raamattua tulee ehdottomasti lukea joka päivä ja muistaa pyytää synnit anteeksi. Kiittää ja ylistää. Pinnistellä, ponnistella ja suorittaa jatkuvasti. Koska vain sitten kelpaan Jumalalle ja ansaitsen pelastuksen.

Ei suinkaan näin. Ensinäkin meidän tulee muistaa se, että pelastusta ihminen ei voi koskaan ansaita millään tapaa. Ei olemalla hyvä ihminen, käymällä kirkossa tai  suorittamalla erilaisia sakramentteja kuten kaste ja ehtoollinen.  Pelastus on Jumalan antama lahja, armon lahja. Juuri armo on se, minkä varassa me kuljemme ja riipumme. Armon kautta olemme pelastetut.

Jumala sanoo myös sanassaan että "Vapauteen Hän vapautti meidät". Jeesus tuli nimenomaan vapauttamaan meidät, ei sitomaan uskonnollisiin kahleisiin ja suorittamiseen. Suorittamalla Jumalalle et lähesty Häntä vaan päinvastoin. Ajautuu vain kauemmaksi ja uskonelämästä katoaa pikkuhiljaa se tarkoitus. Ja ihminen tekemällä vain erilaisia asioita hiki päässä päivästä toiseen unohtaa alkuperäisen syyn. Miksi minä ylipäätän olen uskossa ja tahdon seurata Jumalaa?  

Monet jotka, eivät vielä tunne Jeesusta henkilökohtaisesti olettavat tai uskovat, että uskovaisen elämä on juuri tätä. Suorittamista, erilaisia sääntöjä ja kieltoja. Ja kaikki hauskuus on kielletty. Ja on totta, voi uskovakin sen näin kokea mutta silloin jtn on mennyt pieleen. Uskoontulon jälkeen koen ettei mikään enää sidoa minua. Juuri Jeesuksen tuoman vapauden kautta minun ei tarvitse enää turvautua esimerkiksi alkoholiin. Sydämessä on täydellinen rauha enkä kaipaa enää niitä turhuuksia mitä maailma voi antaa. Jeesus on kanssani joka hetki. Vaikka kävisin seurakunnassa vain kerran kuukaudessa ja raamattuni pölyyntyisi.

Mutta jos olet jo kohdannut Herran, ja tullut uskoon. "Uudestisyntynyt" niinkuin raamatussa sitä kuvataan. Tiedät on asioita miten voit syventää yhteyttäsi Häneen ja kasvattaa uskoasi. Esimerkiksi raamatun lukeminen. Raamatun kautta oppii tuntemaan Jumalaa paremmin. Seurakunnassa taas voit kokea ja kuulla rukousvastauksia. Nähdä miten Jumala toimii ja käyttää ihmistä. Saada vertaistukea ja ennenkaikkea ystävkoä jotka, myös seuraavat Jeesusta. Seurakunta tulisi aina olla ns. hengellinen koti. Paikka jonne, on turvallista ja hyvä mennä.  Ja rukoilemalla ylläpidät ylipäätään suhdettasi Jeesukseen. Se on se kaikkein tärkein asia. Omistaa yhteys Jumalaan. Henkilökohtainen suhde Häneen. Eikä rukous koskaan katso aikaa tai paikkaa.  

Kaikki tämä kuitenkin tulee tapahtua vapaasta tahdosta. Aivan kuten valitset päätätkö seurata Jeesusta. Kaikille on suotu vapaa tahto valita. Jos sinulle uskonelämästä on tullut pelkkää suorittamista ja olet kadottanut yhteytesi Häneen, niin toivon että, pysähdyt ennenkuin poltat itsesi loppuun. Muista yhteys taivaaseen on se tärkein.  Muista se ensirakkauden tunne ja hetki, miksi ylipäätään teit valinnan lähteä uskontielle.  Ennenkaikkea muistathan että, olet vapaa. Sinun ei tarvitse suorittaa, vaan kelpaat Jumalalle juuri näin. Tai jos et vielä tunne Jeesusta, niin suosittelen tutustumaan Häneen. Sillä TaivaanIsä on luonut myös juuri sinut. Hän rakastaa sinua ja kaipaisi olla yhteydessä sinuun. Hän haluaisi vapauttaa kaikista kahleista mitkä sitoo. Ja tuoda sydämeesi sen täydellisen levon ja rauhan. Näyttää sinulle mitä elämä on ja kuinka se vasta alkaakaan kun teet tuon valinnan seurata Häntä.

Ei kommentteja "Suorittamista?"

Kommentoi "Suorittamista?"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 _    _     ______    ____      ______    ______  
| || | ||  /_   _//  |  _ \\   /_   _//  /_____// 
| || | ||   -| ||-   | |_| ||   -| ||-   `____ `  
| \\_/ ||   _| ||_   | .  //    _| ||_   /___//   
 \____//   /_____//  |_|\_\\   /_____//  `__ `    
  `---`    `-----`   `-` --`   `-----`   /_//     
                                         `-`