Blogi

Siunaus

Teresa Palmroth | 20.1.2020 22.00

Siunattu elämä. Mitä on Jumalan siunaus ja miten Jumala meitä siunaa?

 

Ensijaisesti Jumala siunaa meitä jokaista. Aivan kuten Hän rakastaa jokaista meistä niin Hän myös siunaa meitä. Hänen tahtonsa meitä kohtaan on aina hyvä. Kuitenkin on eri asia elääkö ihminen Jumalan siunauksen sisäpuolella vai ulkopuolella. Synti on se mikä erottaa ihmisen Jumalasta ja yhteydestä Häneen. Jos/kun ihmisen elämässä on tahallista ja tietoista syntiä, niin tällöin myös se miten Jumala haluaisi siunata ihmistä ei pääse näkyviin. Eli periaatteessa synti ei itsessään kumoa Jumalan siunausta vaan pikemminkin peittää sen. Synnillä on siis aina omat seurauksensa. Ja mikä tulee muistaa on myös se että synti on yhteydessä sielunviholliseen. Synti on se ase mitä vihollinen käyttää ja niin usein saa houkuteltua meidät kauemmaksi Jumalasta. On siis tärkeää pysyä kuuliaisena Jumalan sanalle. Eikä hyväksyä pienintäkään syntiä elämään. Synti avaa aina oven viholliselle elämäämme ja sitähän emme halua. Sillä raamattuhan sanoo sielunvihollinen on tullut tappamaan, varastamaan ja tuhoamaan. 

Millä tavoin Jumala sitten siunaa meitä?

Jumala varjelee ja suojelee. Se ei aina ehkä ole niin näkyvissä konrkeettisesti mutta meidän tulee tiedostaa että Hänen varjeluksensa on kuitenkin joka hetki yllämme. (Ps.91:11 "Sillä Hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.."

Jumalan johdatus on myös osa siunausta. Hän kuljettaa, ohjaa ja opastaa. Kun ihminen antaa elämässä Jumalalle ohjat, voi olla turvallisin mielin Hän johdattaa juuri oikeaan paikkaan ja aikaan. (Jer.31:9 .." minä johdatan heitä kun he kulkevat rukoillen". 

Eheytys ja lohdutus. Maailma on paha paikka ja on rikkonut monia meistä. Mutta Jumala haluaa siunata meitä ja rakastaa eheäksi, parantaa kaikki sydämen rikkinäisyydet. Ja myös lohduttaa kun tarvitsemme sitä.

Jumalan antama viisaus ja ymmärrys. Sananlaskuissa tulee hyvin ilmi se miten meidän tulisi tavoitella ja anoa Jumalan antamaa viisautta. Sitä Hän tahtoo myös meille antaa ja jokainen meistä tarvitsee sitä. (San. 2;6) " Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito".

Ja loppuun se tärkein Jumalan antama siunaus ja lahja : pelastus. Jeesuksen ristintyö meidän jokaisen tähden on se mihin meidän sydän ja katse tulisi olla kiinnitettyinä. Sinun ja minun tähden Hän teki sen. Tuon suuren rakkauden työn. Siksi on vain sivuseikka miten Jumala meitä siunaa, kaikki ne tulevat vain pelastuksen ohessa. Siitä meidän ei tarvitse huolehtia. Vain sillä on merkitystä loppujen lopuksi kun meistä aika jättää että, onko nimi kirjoitettuna siihen Elämän kirjaan vai ei? Astu sinäkin uuteen siunaustäyteiseen elämään Jeesuksen kanssa. Hän ei välttämättä anna maailman rikkauksia mutta lupaa antaa meille jokapäiväisen leivän ja pitää huolta.

 

Ei kommentteja "Siunaus"

Kommentoi "Siunaus"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 _    _     _____     _____     _____             
| \  / ||  |  ___||  /  ___||  |  ___||   ____    
|  \/  ||  | ||__   | // __    | ||__    |    \\  
| .  . ||  | ||__   | \\_\ ||  | ||__    | [] ||  
|_|\/|_||  |_____||  \____//   |_____||  |  __//  
`-`  `-`   `-----`    `---`    `-----`   |_|`-`   
                                         `-`