Blogi

Hyvä sanoma

Teresa Palmroth | 8.4.2020 22.25

Monta kertaa olen miettinyt, kuinka etuoikeutettu saan olla kun elän elämääni Jumalan kanssa. Elämässäni on tasapaino, Jumalan johdatus, sydämessä Jumalan vaikuttama rauha ja rakkaus. Ennenkaikkea tuo Jumalan suuri rakkaus mikä on täyttänyt kaiken sen tyhjyyden mitä ennen tunsin. Parasta tässä on se, että kaikki tämä on yksin ja ainoastaan Jumalan suuresta armosta. Hänen hyvyytensä ja armon kautta saan kirjoittaa tätä tekstiä ja kertoa evankeliumin voimasta. Sillä Hän erään kerran kutsui minua pelastukseen ja lahjoitti uskon sydämeeni. Millään tavoin en olisi voinut tätä itse ansaita. Miksi tahdon kertoa tästä juuri sinulle? 

Evankeliumi on hyvä sanoma, ilo uutinen. Kaikki tämä on tarjolla myös sinulle. On olemassa jotain parempaa. Jumala antaa kaikille armossaan mahdollisuuden lähteä seuraamaan Häntä. Uskovan tie ei silti kuitenkaan aina ole niin helppoa. Vaikeudet ja koettelemukset kohtaa jokaista meistä. Mutta elämä on niin erilaista kun sen kulkee yhteydessä ja käsikädessä Jumalan. Silloin voi luottaa siihen, että tapahtui mitä tahansa, vierelläni on uskollisesti Jeesus, Jumalan Poika. Ja uskon ja armon kautta uskova saa käydä eräänkerran taivaanporteista sosälle. Mitä se vaatii?

Uskovan osa tässä elämässä vaatii sinulta kaiken. Sen, että olet valmis luovuttamaan itsesi kokonaan Hänelle. Valmis luopumaan synneistä ja vaeltaa Hänen tahdossa. Rehellisesti joskus se on helppoa, joskus taas ei. Synti voi houkutella, maailma vetää puoleensa, koettelemukset kohtaa ja ihmiset pilkkaavat. Mutta uskovalla on oikeastaan kolme asetta käytettävissä kaikkia näitä asioita vastaan: Pyhä Henki, rukous ja raamattu. Yhdessä tällä tavalla voi kestää kaiken mitä vastaan tuleekin. Uskoontullessa Pyhä Henki asettuu sydämeen asumaan, ja Hän ohjaa, opastaa ja muistuttaa meitä Sanan lupauksista. Siitä, ettei tarvitse omin voimin kulkea vaan Jumalan kanssa. Hänen voima kantaa. Hän antaa iloa, aivankuten raamatussa kerrotaan kuinka Paavali jopa vankeudessa ollessaan iloitsi ja ylisti Jumalaa. Miten sitten evankeliumin voi ottaa vastaan? 

Loppujen lopuksi se on hyvinkin yksinkertaista. Raamattu sanoo "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot että Jumala on herättänyt hänet kuolleista niin sinä pelastut". Uskoontulo voi tapahdua missä tahansa, mihin aikaan tahansa. Kun tunnet sen, että Jumala kutsuu sinua yhteyteen ja pelastukseen, niin toivon ja rukoilen annat Hänelle mahdollisuuden muuttaa elämäsi. Kun lähdet uskontielle, saat tulla näkemään ja kokemaan kuinka suuri Jumala on. 

Ei kommentteja "Hyvä sanoma"

Kommentoi "Hyvä sanoma"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ______    _____     ______   _    _    ______   
 /_____//  |  ___||  /_   _// | || | || |      \\ 
 `____ `   | ||__    `-| |,-  | || | || |  --  // 
 /___//    | ||__      | ||   | \\_/ || |  --  \\ 
 `__ `     |_____||    |_||    \____//  |______// 
 /_//      `-----`     `-`'     `---`   `------`  
 `-`