Blogi

Älä paaduta sydäntäsi

Teresa Palmroth | 4.5.2020 21.15

Älä paaduta sydäntäsi 

Mikäli kyseinen sana tai sanonta ei ole sinulle tuttu, tahdon aluksi kertoa mitä se tarkoittaa. Lyhyesti paaduttaa sydän on tehdä itsensä tunteettomaksi ja kovaksi. Myös sanat välinpitämätön ja kylmä kuvaavat mielestäni hyvin tuota sanaa. Raamatussa puhutaan sydämen paatumisesta mm. Seuraavassa kohdissa :

Heb.3:8 "älkää paaduttako sydämienne niinkuin teitte katkeroituksessa kiusauksen päivänä erämaassa."

3:15 "kun sanotaan : Tänä päivänä jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne"

Ps. 95:8 "Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin meribassa niinkuin massan päivänä erämaassa."

San.28:14 " Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa se onnettomuuteen lankeaa"

 

Jokainen meistä voi paaduttaa sydämensä. Kyllä, sinä ja minä. Käytännössä sydämen paaduttaminen tarkoittaa sitä kun ihminen tietää mikä on oikein, mutta valitsee tehdä väärin. On olemassa niin paljon ihmisiä jotka uskovat, että Jumala on todellinen ja ovat kuulleet evankeliumin. Siitä huolimatta he elävät tietoisessa synnissä, erossa Jumalasta. He kuulevat evankeliumin yhä uudelleen ja uudelleen, mutta eivät tahdo ottaa sanomaa vastaan. Usein sydämen paatuminen tapahtuu juuri pikkuhiljaa.Tätä kutsutaan sydämen paatumiseksi. On olemassa myös monia uskovia, joita tämä asia koskettaa. Uskonelämästäkin voi tulla suorittamista. Suorittaminen taas vie kaiken sen ilon seurata Kristusta js vain uuvuttaa ihmisen. Tai tämän maailmanajan erilaiset huolet ja muut asiat saa uskovan elämästä kaiken sen huomion ja ajan. Raamattu pölyyntyy pöydällä eikä rukoileminen ole enää päivittäistä. Pian huomio voi olla kiinnittynyt jo toisaalle. Uskova aloittaa jälleen tekemään tietoista syntiä elämässä  ja näin matka kohti luopumista Jumalasta yleensä alkaa.  Voisin sanoa, että tiedän mistä kirjoitan, sillä olen itse elämässäni käynyt läpi ajanjakson luopiona ja tällä tavoin paadutin sydämeni. Tiesin mikä olisi oikein mutta valitsin kuitenki lähteä kulkemaan väärää suuntaa. Siksi siis sinä, joka luet tätä tekstiä. Toivoisin, että pysähtyisit juuri tänään tutkimaan sydämesi tilaa. " Onko minulla paatunut, kylmä ja kovettunut sydän?" Jos vastasit myöntävästi, niin nyt on aika tehdä siihen muutos. 

 Sinun ei tarvitse pelästyä, mikäli tunnet sydämesi on paatunut. Tai ajatella, että kaikki toivo on menetetty. Jumala voi muuttaa kaiken. Hänen tahtonsa meitä ihmisiä kohtaan on aina hyvä. Jeesuksen, Jumalan Pojan ristintyö sen meille osoittaa, kuinka arvokkaita olemme. Hän haluaa muuttaa sydämesi sykkimään ja elämään täyttä elämää yhteydessä Häneen. Jos koet sydämesi on päätynyt tuohon pisteeseen, että se on kovettunut, kylmä ja paatunut. Rukoile. Rukoile juuri nyt siellä missä olet ja luet tätä tekstiä, että Jumalan rakkaus saisi murtaa ja puhdistaa sydämesi kokonaan. Jumalalle on kaikki mahdollista! Oli sydämesi kuinka paatunut tahansa, vain nöyrä ja vilpitön rukous Jumalan puoleen muuttaa kaiken. Rukous.. siitä se lähtee liikkeelle.

Ei kommentteja "Älä paaduta sydäntäsi"

Kommentoi "Älä paaduta sydäntäsi"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ______     ___      ______    ______    _____   
 /_   _//   / _ \\   /_   _//  /_   _//  |__  //  
   | ||    | / \ ||  `-| |,-    -| ||-     / //   
  _| ||    | \_/ ||    | ||     _| ||_    / //__  
 /__//      \___//     |_||    /_____//  /_____|| 
 `--`       `---`      `-`'    `-----`   `-----`