Blogi

Yhteys

Teresa Palmroth | 7.7.2020 14.10

Olemme eläneet jo pitkään ilman seurakuntayhteyttä, koronavirus tilanteen vuoksi. Vihdoin kuitenkin näyttäisi siltä, että pystymme jälleen kokoontumaan yhteen. Kyllä sitä on odotettu! Osa meistä on ehkä kokenut tämän ajanjakson elämässä erityisen vaikeaksi, on ollut monenlaista murhetta ja olisi kaivannut rukoustukea. Kun taas osaa meistä ei ehkä tämä tilanne ole niin paljoa koskettanut. Yksi asia on kuitenkin varma, se että me tarvitsemme toisiamme. Meidät on luotu yhteyteen toinen toistemme kanssa ja jokainen meistä tarvitsee seurakuntakodin. Turvallisen paikan, jossa voimme kokoontua yhteen rukoilemaan ja kasvamaan uskossa. Yhteyden ja tietoisuuden siitä, että ei tarvitse kulkea yksin vaan sisarien ja veljien kanssa. Ennenkaikkea seurakuntamme tehtävä on kertoa evankeliumin ilosanomaa. Loistaa ja kirkastaa Jeesusta täällä pimeässä maailmassa. Käydä rukoustaisteluun hukkuvien sielujen puolesta. Ylipäätään seurakunta on niin paljon enemmän kuin tilaisuuksien järjestäminen ja ohjelman pyörittäminen. Tämän kun ymmärtää ja näkee niin, uskonelämäkin voi aueta ihan eri tavalla. Itselläni meni vuosia ennenkuin ymmärsin kuinka tärkeää seurakuntayhteys on. Mielestäni seurakunta ja uskovien yhteys on osa myös sitä, että valvoo omaa tilaansa. Niinkuin raamatussa meitä siihen kehoitetaan "valvokaa" sillä aika on paha. Joskus oma liha tulee esiin liiankin voimakkaasti, synti houkuttelee, sielunvihollinen kiusaa ja on monenlaista harhaoppia. On monia syitä miksi tulee nimenomaan valvoa eikä nukkua. Muistetaan siis jokainen pysyä valveilla ja pyritään näkemään myös se kuinka seurakuntayhteys meitä varjelee. 

Iloitsen meidän pienestä seurakunnasta ja rukoukseni on, että tulevaisuudessa voisimme kokea entistä enemmän yhteyttä toinen toistemme kanssa, pysyä puhtaana ja valveilla sekä joukkomme kasvaa. Kaikessa tapahtukoon Herramme, Jeesuksen Kristuksen tahto. 

Hep. 10:24-25 " Älkäämme jättäkö oman seurakuntamme kokousta niinkuin osalla teistä on tapana, vaan kehoityakaamme toisiamme sitä enemmän, kuta näemme näette tuon päivän lähestyvän".

Room. 15:2 "Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi".

1. Kor. 12:27 " Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä"

 

 

Ei kommentteja "Yhteys"

Kommentoi "Yhteys"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _  __   __   __   _    _     _____      _____  
 | |/ //  \ \\/ // | || | ||  |  ___||   / ___// 
 | ' //    \ ` //  | || | ||  | ||__     \___ \\ 
 | . \\     | ||   | \\_/ ||  | ||__     /    // 
 |_|\_\\    |_||    \____//   |_____||  /____//  
 `-` --`    `-`'     `---`    `-----`  `-----`