Kristus, särkyneen elämämme jälleenrakentaja

Olemme tulleet uuteen vuoteen 2022. Vanha vuosi on jäänyt taakse, uusi on sijaan tullut.

Voimme katsoa menneeseen vuoteen ja tehdä sisimmässämme inventaariota ja vuositilinpäätöstä. Tutkailla voitot ja tappiot, laskea plussat ja miinukset. Tarkastella perustuksiemme kuntoa, korjata halkeamat ja vauriot.

Tämä pätee myös seurakunnassa toimimalla kuin Nehemia, korjaamalla muurin aukot. Hänellä oli huoli muurien kunnosta. Kaikista vastuksista huolimatta muurit tulivat korjatuiksi.

Samoin seurakunnassa, jos on halkeamia ja aukkoja muurissamme, vihollinen löytää heikot kohdat ja käy vastustamaan korjaustöitä.

Esra luki seurakunnalle lain kirjaa (Neh.8). Vesiportin edustasta tuli puhdistumisen paikka. Ja mikä oli Jumalan sanan vaikutus? Seurauksena oli herätys (Neh.8:8-18), synnin tunnustus, nöyrtyminen Jumalan edessä ja aito Jumalan palvelus. Nehemia puhdisti temppelin ja oikaisi monia vääristymiä.

Jes.1:11-20, hebrean alkutekstin mukaan, Mirja Ronning: ”Tulkaa nyt, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra, vaikka teidän syntinne ovat tummanpunaiset, ne tulevat valkoisiksi kuin lumi, vaikka ne ovat punaiset, kuin purppura, ne tulevat valkeiksi kuin villa. Jos te suostutte ja kuulette, saatte syödä maan hyvyyttä.”

Pyydetään syntejämme anteeksi, että Herra saisi puhdistaa sydämemme kaikesta vääryydestä ja pukeutuisimme Jumalan koko sota-asuun (Efe.6:10-18)

Kärsitään toinen toistamme ja annetaan toisillemme anteeksi, jos jollakulla on moitetta toista vastaan. Niin kuin Herra on meille anteeksi antanut, niin annetaan mekin (Kol.3:13)

Toivotan Siunattua Uutta Vuotta 2022 jokaiselle!

Terveisin Merja Järvinen

Isä, anneheille anteeksi…

”hänet luettiin pahantekijöiden joukkoon.” (Jes.53:12)Tämä kertomus on Luukas 23:n mukaan. Oli pahantekijä Barabbas (isän poika), hänet oliheitetty vankilaan syytettynä kapinasta ja murhasta. Tapana oli aina

Iso vai pieni tekijä?